Wednesday, January 4, 2012

kaunseling...amat mengelirukan



 Kenapa aku tak nak jadi kaunselor? sebab daripada pemerhatian, kaunselor sendiri banyak yg tidak betul. aku bukan nak menyalahkan atau menuding jari kpd mana2 kaunselor, tapi aku rasa diri ini belom sampai ke tahap yg boleh manasihati org lain. aku pernah berjumpa dgn kaunselor yg famous dan semasa perbincangan utk kontrak, dgn selambanya dia mengutuk kaunselor lain yg tidak kurang hebatnya...apa dah jadi ni. kalau korang masih ingat, ada juga kaunselor celebrity yg bergaduh pasal berebut tanah yg hanya dipinjam drpd Allah. apa yg susah sgt, ambil lah land surveyor habis cerita. kalau dah land surveyor tu kata bantu tanda asal tu dah salah, nak buat macamana? tu semua mungkin juga dugaan kepada mereka sbg kaunselor. tapi apapun diharapkan kaunselor semua dpt jaga imej mereka sebab macam guru atau ustaz juga, mereka dipandang oleh masyarakat sebagai insan yang tiada cacat cela. aku? maaf, kalau nak minta nasihat boleh tapi aku bukan KAUNSELOR... :D

No comments: